succesvol-ondernemen

Er komen steeds meer mensen die een eigen bedrijf beginnen. Zij willen allemaal maar één ding: een succesvol bedrijf krijgen. Maar succesvol ondernemen is niet vanzelfsprekend. Je moet goed weten wat wel en niet werkt. Lees snel verder als jij – op korte termijn – succes wilt boeken!

Dit is een handig artikel voor jou als je…

  1. Succesvol wilt worden maar dit tot nu toe verkeerd aanpakt;
  2. Passief onderneemt en maar blijft wachten op klanten;
  3. Je afvraagt wat een goede strategie is om te ondernemen en meer geld te verdienen;
  4. Nog geen idee hebt dat een ondernemingsplan dé investering is voor een succesvol bedrijf. En ja, dat lees je goed, je hebt net dé oplossing gevonden. Maar daarover later meer.

Ben je al op weg naar het krijgen van een goedlopende onderneming en heb je zelfs al een sterk ondernemingsplan geschreven? Good job! Wij kunnen je verder helpen en controleren je ondernemingsplan voor je. Zo weet je zeker dat je niks mist en dat je de goede weg kiest naar succes.

Nu door met het echte werk. Wat moet je weten als je je bedrijf wilt laten groeien tot een grote, welvarende onderneming? Deze vraag behandelen we in de 6 onderstaande tips.

1. Succesvol ondernemen is risico’s nemen

Als je geen grote stappen zet voor je bedrijf, dan gaat het er nooit van komen. Ondernemen is beslissingen maken en risico’s nemen. Succesvolle ondernemers wachten niet tot het perfecte moment. Het klinkt misschien eng om veel geld te investeren in een goede website of de verbetering van je producten, maar onze tip is om dan vooral te kijken wat het je op gaat leveren. Verder in de toekomst kijken kan je enorm motiveren om toch die grote stap te maken.

2. Overtuig eerst jezelf, dan je klanten

Ben jij helemaal overtuigd van jouw product, dan is de klant dat ook. Een stralende foto van jezelf op je website met daarnaast een enthousiaste omschrijving van wat je te bieden hebt, helpt daarbij. En dat is nog maar het begin. Daarna kun je je richten op klanten overtuigen met de geschikte verkooptechnieken. Let er dus op dat je eerst zelf 100% overtuigd bent, voordat je je klanten enthousiast wilt gaan maken.

3. Kwaliteit zorgt voor meer terugkerende klanten

Een goede marketingstrategie kán zijn om goedkoper te zijn dan de concurrent. Maar als je inzet op kwaliteit, dan kan dat veel beter werken. Je kunt daarmee ten eerste beter en sneller een goede naam opbouwen voor je bedrijf. Daarnaast krijg je door het leveren van kwaliteit meer terugkerende klanten en dus een betere klantenbinding. Het behouden van bestaande klanten is naast het generen van nieuwe klanten een belangrijk onderdeel van een goede marketingstrategie. Vaste klanten zorgen ook weer voor een minder onzeker inkomen. Redenen genoeg dus om kwalitatieve producten te verkopen.

4. Een ondernemingsplan werkt

Een sterk plan van aanpak is ontzettend belangrijk om je focus niet kwijt te raken. Als jij je bedrijfsdoelen uit het oog verliest, dan ga je je tijd minder nuttig gebruiken. Daarom heeft een succesvolle onderneming een goed ondernemingsplan nodig. In een ondernemersplan worden bijvoorbeeld je missie, visie en bedrijfsdoelen uitgewerkt. De bedrijfsdoelen worden op hun beurt ook weer uitgewerkt, zodat je hier concrete taken uit kunt afleiden. Zo ga je van het doel ‘winst maken’ al snel naar een plan of idee om dit echt te realiseren. Door een duidelijk ondernemingsplan wordt de kans op realisatie van je doelen ook sterk vergroot. Dit brengt je dus weer een stap verder bij het krijgen van een succesvolle onderneming.

5. Je hebt géén geluk nodig om succesvol te worden

Dat je geluk nodig hebt om een succesvolle onderneming te krijgen, is geen totale onzin. Natuurlijk is het fijn als succes komt aanwaaien. Gratis publiciteit krijgen, de loterij winnen en dit geld kunnen investeren, of plotseling beter zijn dan de concurrent. Dat wil iedereen die een eigen zaak begint. Wij kunnen je vertellen: je hebt dit allemaal zelf in de hand. Verdiep je in free publicity, blijf niet hopen op die loterij en laat ons een ondernemingsplan maken zodat jij je concurrentie in beeld hebt. Zo kun je inderdaad écht de concurrentie verslaan. Dat zijn nog eens goede plannen, dachten wij zo.

6. Succesvol ondernemen is niet wachten op klanten

Succesvol ondernemen is letterlijk dingen ondernemen, en dus niet afwachten. Hiermee bedoelen we dat je je in moet zetten om nieuwe klanten te werven. En soms is dat een stapje terug doen door eerst een klantanalyse te (laten) maken of marktonderzoek te doen. Of door tóch maar eens op te zoeken waarom je een ondernemingsplan nodig hebt. Weet in ieder geval dat klanten niet zomaar komen aanvliegen – en doe wat met dat gegeven. Nieuwe klanten bereiken levert bovendien sneller meer geld op dan wanneer je blijft afwachten totdat een stroom nieuwe klanten je (digitale) deur platloopt.

Een goed ondernemingsplan laten maken?

Ben je inmiddels overtuigd dat een ondernemingsplan nodig is voor een succesvol bedrijf? Mooi. Dan helpen we je graag verder. En anders ook, want je mag ons altijd mailen voor vrijblijvend advies. Wij hebben een persoonlijke en deskundige aanpak, en we richten ons graag op het vergroten van jouw succes. Met de ervaring die wij hebben, schrijven we een goed ondernemingsplan voor jouw bedrijf. Ook als je al bezig met je bedrijf, maar deze in jouw ogen nog niet succesvol genoeg is, ben je bij ons aan het juiste adres. Dan is het laten maken van een ondernemingsplan namelijk óók nog steeds een goed idee. Het is nooit te laat om je bedrijf succesvol te maken!

Wil je meer weten van onze mogelijkheden?

Vraag gratis offerte aan

 

Bepaal je uurtarief

Zó bepaal je jouw uurtarief Als ZZP-er of freelancer mag jij je eigen uurtarief bepalen. De hoogte van je uurtarief hangt vaak af van je

Lees verder »

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *